neděle 4. května 2014

První kroky po Islandské půdě

Přistání proběhlo v pořádku. Po odbavení jsem si vyzvedl bágl, zašel jsem si koupit jízdenku a poprvé jsem vkročil na Islandskou půdu. Už během letu bylo vidět, že svítí sluníčko a obloha je téměř bez mráčků, nebo-li takzvané azůro :-) Můj bus jsem našel v pohodě, stihl jsem krátce pokecat s busdriverem, který mě asi během 5ti minut naučil výslovnost oné známé sopky, která bouchla před 4 roky a díky tomu nelítala letadla po celé Evropě. Tak doufám, že bude nějaká možnost se podívat na Ejafjatajokut :-) Během cesty do mé cílové stanice jsem absolvolal jeden přestup. Řidič mikrobusu, do kterého jsem přestupoval se jen zeptal jaká je moje cílová stanice přičemž vůbec nechtěl vidět můj cestovní jízdenku :-) 

Když jsem dorazil do cílové stanice Alba questhouse, tak jsem měl instrukci prozvonit jednu z dobrovolnic. Netrvalo dlouho a za chvíli mě vyzvedla usměvavá Alina původně z litvy a než bys řekl švec, tak jsme došli k mému budoucímu budovu. Jedná se o 3podlažní dům, na každém patře jsou 2-3 pokoje, na každém bydlí 3-4 dobrovolníci holky-kluci dohromady. Dále kuchyně, obývák koupelna. Já bydlím na pokoji s Francouzkou, Běloruskou a Bulharem. Jinak dále jsou zde dobrovolníci z Italie, Litvy, Lotyšska, Maďarska, Ruska, Španělska, holčina ze Slovenska atd...

Ačkoliv jsem pociťoval značný spánkový deficit tak jsem pocíťoval značný spánkový deficit tak mě polila živá voda a najednou se mi nechtělo vůbec spát. Naproti přes ulici je krásný parčík, kam sme šli házet s Frisbee, nicméně tuto aktivitu znemožňoval všudypřitomný vítr... 

Diego, urostlý španěl s kňírkem a výraznými bílými oky, mi nabídl jestli nechci jet do bazénu. Zeptal jsem se jestli je to outside či  inside, dozvěděl jsem se že je to venku tak jsem se těšil že to bude u nějakýho horkýho pramene. Od Alberta jsem si vypůjčil kolo, na které jinak stojí záloha 80 € takže asi budu muset založit sbírku na tuto kauci, jelikož jsem jinak docela socka :) Do báglu jsem si naházel koupačky, ručník a víc jsem toho nepotřeboval….tak jsem se netáhnul třeba ani s peněženkou…což se posléze projevilo jako chyba, protože jsem zjistil, že jedeme do parádního areálu, kde se platí vstupné cca 3 € ale za ty služby se to fakt vyplatilo. V areálu je k dispozici velký klasický bazén, po obvodu asi 5 výhřivek s odstupňovanou teplotou vody 33, 36 , 40 a 44´C. V poslední uvedené teplotní kategorii jsem vydržel ani ne 2 minuty.

 Byly to parádní dvě  hoďky krásně stráveného  času. Jo a za zmínku stojí také to, že to bylo 26. Dubna večer, venkovní teplota 8-9´C a jak už bylo zmiňováno, na obloze bylo krásný azůro :-) Dorazili sme zpátky na byt. Neměl jsem sílu dělat si k večeři nějaký složitosti tak jsem vzal první co bylo po ruce, tj. hrušku a 2 mrkve a udělal jsem salát. Musím říct, že to byla opravdu zajímavá a sytá kombinace :) No a Ondra se taky první den projevil jako klasik. Nebyl bych to já abych neměl nějakej průšvih hnedka první den. Jak jsem uvedl, tak na pokoji jsme 4 a spíme na těch dvoupatrových postelích. Původně jsem chtěl spát hlavou směrem ke zdi, jenže v tomto rohu jsou situovány i schody na mou horní postel. Nevím jestli jsem tedy při vylézání vyvinul nějaký vyšší tlak na ty podpěrné příčky co jsou pod matrací, že jedno z prken prasklo. Při následném ohledání situace jsem zjistil, že tyto podpěrná prkna jsou upevněná umělohmotnými hřebíky. Naštěstí jsem si sebou do krosny zabalil i gafu. Takže jsem inkriminované místo důkladně zafixoval a nyní probíhá zatěžkávací zkouška. Zvládá to zatím znamenitě.


1 komentář:

  1. Gafa vždy zachrání vše :) Moc hezky se to čte, těším se na další zážitky, posílám pozdrav na Island, měj se tam moc hezky.

    OdpovědětVymazat